Med kroppen som ideal

Det klages titt og ofte om hvordan kvinner fremstilles i markedsføring, eller at vanlige folk holdes opp mot helt urealistiske skjønnhetsideal, av en bransje, som spekule5428284c0d2a1rer i at folk fører seg dårlig, og med dette, kjøper ting, for å trøste seg selv, eller avlede andre, fra det de ser som sin svakhet.

Det er definitivt noe i dette, men det gjelder ikke bare utseende, men også psyken, holdninger, og mange andre faktorer, som er del av markedsføring, og som i stor grad, dominerer mediebildet og samfunnet. Motreaksjonen til vakre fotomodeller, ble å fronte usunt feite damer som et ideal, på et internett, hvor man i dag konkurrerer om å være mer ekstrem og mer sjokkerende, for å få liker-klikk, eller tjene penger på reklameeksponeringer, på blogs, eller på you-tube.

Trendy med speed-kropp?

Som del av dette, angripes nå også tradisjonelle mannsbilder av de samme som mener at det er normalt for kvinner, å veie 150 kg. Den nye unge mannen, skal være tynn, hårløs, og nærmest feminin. Både muskler og rund mave, er blitt skjøvet til sidelinjen, og som resultat, ser vi at noen unge menn lures med på dette. Som et direkte avvik, til det som er vakkert utifra naturlig funksjonalitet, sulter i dag unge gutter seg, for å få aksept fra sin aldersgruppe. Som del av spisevegringstendensene, ser vi også en stadig overgang til vegansk, eller vegaterisk kost, som er fattig på proteiner, men fryktelig in.

Et godt tips til de som er havnet i fellen, er at de burde kutte ned på tiden, som de eksponeres for reklame. Muskler slår nemlig tynn-feit, hver eneste gang. Det er også bedre å være sterk og i god form, enn at maven er flat. Tren kroppen, og spis variert, mens du er ung, det er det som bygger basen for god helse senere i livet.

Leave a Reply